Du er her

Disruption

09.10.2017 Nyhed:

Anders Hvid til kommunale ledere: Vi skal turde forstyrre os selv

Disruption er oftest ubehagelig, men ikke desto mindre skal man som kommunal leder lære at læse teknologien og inddrage den, så man kan skabe nye, spændende løsninger, lyder budskabet fra teknologiekspert Anders Hvid på KL’s Ledertræf 2017

19.06.2017 Nyhed:

Andet møde i Disruptionrådet - Partnerskab for Danmarks fremtid

Mandag den 19. og tirsdag den 20. juni træder Disruptionrådet – Partnerskab for Danmarks fremtid sammen for anden gang. Mødet vil have fokus på de vigtigste tendenser inden for den teknologiske og digitale udvikling, og hvordan medarbejderne omstilles til de nye udfordringer og muligheder. Der vil være oplæg fra blandt andre forandringsekspert Gerd Leonhard, forsker i kunstig intelligens ved DTU Thomas Bolander og forsker i Big Data ved DTU Sune Lehmann Jørgensen.

01.06.2017 Nyhed:

Mikkel Haarder: Vi har brug for en fælles alliance for bedre it-, regne- og læsefærdigheder

DEBATINDLÆG: Hvis vi skal være rustet til fremtidens disruption, skal de grundlæggende færdigheder være på plads hos alle voksne. Lad os starte med at få øjnene op for problemerne og slå vores kræfter sammen.

11.02.2016 Nyhed:

Digital Transformation og Disruption - ny uddannelse

Uddannelsen består af tre moduler med adgang til den nyeste viden på området fra anerkendte forskere på danske og udenlandske universiteter. Ydermere vil ledere fra danske organisationer bidrage med deres erfaringer inden for digitalisering.

20.01.2016 Nyhed:

Virksomheder tror, disruption kommer fra udlandet

70 pct. af danske virksomheder tror i følge Dansk Industri, at udenlandske virksomheder vil være den primære disruption-udfordring i de kommende år. Men udlandet skal måske snarere frygte Danmark, påpeger DI.

20.01.2016 Nyhed:

Bogbranchen er nødt til at tænke digitalt

Hvordan kan bogbranchen overleve i den digitale tidsalder? Det spørgsmål var udgangspunktet for Oline Møller-Thomsens speciale. Opgaven har netop vundet DBC’s Specialepris 2015. Da Oline Møller-Thomsen søgte ind på Digital Design og Kommunikation på IT-Universitetet, var det med en klar vision: hun ville være med til at bringe bogbranchen ind i det 21. århundrede. Hun havde en bachelor i litteraturvidenskab og dansk i rygsækken, og under et praktikophold på et forlag havde hun set ’Amazon-monsteret’ nærme sig. Der indså hun, at digitaliseringen og truslen fra internationale konkurrenter betyder, at bogbranchen må forny sig for at overleve.