Du er her

AMU-Kursus i anvendelse af digital post

Den 1. november skal alle virksomheder med et CVR-nummer have en digital postkasse til digital post fra det offentlige. HAKL har derfor udviklet et 1-dagskursus i anvendelse af digital post. Kurset er bl.a. oprettet på baggrund af analysen ”Digitalisering af administrative processer”, som er udarbejdet af CEDI og Analysekompagniet for HAKL.

Fra den 1. november vil post fra det offentlige blive sendt som digital post til virksomheder. I den digitale postkasse, vil der fremover blive sendt vigtige meddelelser som fx sygedagpenge, straffeattester, bilsyn og årsregnskab.  Ordningen gælder ikke kun for virksomheder, men for alle med et CVR-nummer og kan derfor også være gældende for foreninger.

På kurset vises oprettelsen af den digitale postkasse på virk.dk og der arbejdes med, hvordan posten kan fordeles.

Kursusmål for kurset i digital post:
AMU 47 774 Anvendelse af digital post – 1 dag:
Deltageren kan oprette og administrere virksomhedens digitale postkasse, herunder modtage og sende breve digitalt.

Deltageren kan fordele, sortere, organisere og arkivere virksomhedens digitale post og kan derudover administrere adgange til de forskellige mapper i virksomhedens digitale post

I forbindelse med den praktiske administrative håndtering af posten, kan deltageren endvidere bidrage til udfærdigelse af procedurebeskrivelser i virksomheden, således posten håndteres på forsvarlig vis.

Har man et uddannelsesniveau til og med en erhvervsuddannelse, er deltagerbetalingen 120 kr., og din virksomhed har mulighed for at få VEU-godtgørelse for tabt arbejdsfortjeneste.

Kurset udbydes på disse uddannelsessteder og datoer:

  • Holstebro Uddannelsescenter: 28. oktober
  • Aalborg Handelsskole: 30. oktober og 18. november
  • Tietgen Kompetencecenter: 31. oktober
  • Aarhus Business Center: 1. november
  • Niels Brocks kursuscenter: 29. oktober, 20. november, og 13. december 2013, samt 24. januar og 27. februar 2014