Du er her

Borgere fritaget for digital post slipper for digital selvbetjening

Når man er fritaget for at modtage digital post, så er man også fritaget for at skulle bruge Kolding Kommunes obligatoriske digitale selvbetjeningsløsninger, når man f.eks. skal melde flytning eller bestille et nyt sundhedskort.

Således lyder beskeden til de godt 7.000 borgere i Kolding Kommune, som er blevet fritaget for at modtage digital post.

I loven er der ikke lighedstegn mellem at blive fritaget for digital post og blive fritaget for at bruge de digitale selvbetjeningsløsninger. Men nu har Kolding Kommune besluttet, at borgere, som er fritaget for at modtage digital post, også slipper for at skulle bruge de obligatoriske digitale selvbetjeningsløsninger.

"Vi skal sikre, at borgerne får en god, ensartet og ubureaukratisk service. Derfor har vi besluttet, at vi ikke vil kræve, at borgere, som er fritaget for digital post, skal bruge vores obligatoriske digitale selvbetjeningsløsninger," siger it-chef Poul Ib Pedersen og fortsætter: "I praksis betyder det, at hvis en borger, som er fritaget for at modtage digital post, kontakter Borgerservice for f.eks. at melde flytning, så tilbyder vi at hjælpe vedkommende på gammeldags maner."