Du er her

Call-center har en positiv effekt på byggesagsbehandlingen

Aarhus Kommunes Byggesagsafdeling har løftet serviceniveauet i betydelig grad siden indførslen af et nyt call-center. Et enkelt opkald kan nu give hurtigt svar på generelle spørgsmål. I første kvartal af 2015 er hele 80 procent af alle henvendelser dermed blevet afklaret allerede ved første kontakt med call-centeret.

For få år siden kunne Aarhus Kommune bryste sig af en kedelig rekord. Behandlingstiden for indkomne byggeansøgninger var blandt landets længste med en gennemsnitlig sagsbehandlingstid på 68 dage. Resultatet var en ophobet pukkel på 4.000 uafsluttede byggeansøgninger, der tårnede sig op ved siden af den øvrige drift.

I et nyt call-center håndterer Byggeri uopfordrede henvendelser, der vedrører alt lige fra spørgsmål om sagsbehandlingstid, relevant materiale eller ønsker om forhåndsgodkendelser. Det har vist sig, at call-centeret kan afklare otte ud af ti henvendelser med det samme, resten bliver sendt videre til specialiserede medarbejdere.