Du er her

Få Borgerservice på jobbet

Medarbejdere fra Borgerservice i København tilbyder nu at cykle ud til virksomheder, organisationer og foreninger og vejlede om NemID og Digital Post.

I over et år har medarbejdere i Københavns Borgerservice hjulpet københavnerne med alt fra NemID til pas og vielser fra mobile borgerservicekontorer, de såkaldte 2GOcykler, i det offentlige byrum. Som noget nyt får virksomheder, organisationer og foreninger nu mulighed for at få det rullende borgerservicekontor på besøg, fx til arrangementer med medarbejdere, kunder eller borgere.

”Københavnerne har taget godt imod de grønne 2GO-cykler, så nu udvider vi ordningen med det mobile borgerservicekontor. Folketinget har besluttet, at alle borgere snart skal modtage al post digitalt fra det offentlige, og derfor vil vi gerne gøre overgangen så let som mulig. Med tilbuddet om den rullende borgerservice sparer københavnerne turen til Borgerservicecentret og får hjælp og vejledning om digitalisering dér, hvor de befinder sig,” siger kultur- og fritidsborgmester Carl Christian Ebbesen (DF).

København var den første kommune i Danmark med en mobil borgerserviceløsning. En ladcykel med en sikker trådløs netforbindelse, computer og printer udgør det mobile kontor.