Du er her

Høj tilfredshed med Københavns kulturhuse og biblioteker

Gode åbningstider, imødekommende personale og fine fysiske lokaler. Brugerne af de københavnske kulturhuse og biblioteker er meget tilfredse med servicen og tilbuddene, viser ny undersøgelse. Kulturborgmester Carl Christian Ebbesen (DF) glæder sig over resultatet.

Københavnerne giver kommunens biblioteker og kulturhuse topkarakterer i en ny undersøgelse fra Kultur- og Fritidsforvaltningen i København. Den viser, at hele 97 procent af brugerne af byens biblioteker og kulturhuse er tilfredse. Et tal, der endda er højere end i 2012.

”Jeg er meget glad for, at tilfredsheden er så høj blandt københavnerne. Det bekræfter mig i, at vi gør noget rigtigt, og at vi lytter til københavnernes behov og ønsker,” siger Carl Christian Ebbesen.

Kultur- og fritidsborgmesteren stræber efter at gøre tilbuddene endnu mere attraktive, så flere københavnerne vil gøre brug af kommunens mange biblioteker og kulturhuse.

”De positive tal får mig ikke til at hvile på laurbærrene. Vi har netop vedtaget en ny biblioteksplan, der over de næste fire år skal give endnu bedre åbningstider, digitale selvbetjeningsløsninger samt flere e-bøger og kulturelle arrangementer,” slutter kulturborgmesteren.

Undersøgelsen omfatter 8.476 brugere over 13 år af i alt 71 kommunale institutioner.