Du er her

Læser din mor også din post?

Ungdomsskolen i Hørsholm har sammen med 5 digitale unge sat gang i kampagnen ”læser din mor også din post”. De unge vil selv gennem deling af billeder på især de sociale medier opfordre alle over 15 år til at huske at tjekke deres Digitale Post. 

Kampagnen er et resultat af et samarbejde mellem de unge, Hørsholm Ungdomsskole og digitaliseringsteamet på Rådhuset, og er inspireret af en lignende kampagne i Roskilde Kommune. Kampagnen sætter gennem billeder fokus på at Digital Post også er for unge, og det er de unge selv der fører an i forhold til at sprede budskabet. Jonas Rygaard Nielsen fra Ungdomsskolen er projektleder på kampagnen, og han fortæller om kampagnen: ”vi vil gennem billeder sætte fokus på, at unge i dag har deres egen livsstil, interesser, job, personlighed - og nu også deres egen digitale postkasse. Digital post er en naturlig tilføjelse, som gør det lettere at holde styr på et aktivt ungdomsliv”, og hans fortsætter: ” Jeg er rigtig glad for, at de unge i høj grad selv er med til at skabe denne kampagne. Både de 5 unge som er med på billederne, og de unge der har været med bag kameraet og været med til alt fra planlægning til fotografering og redigering”.

Mens tallene for tilmeldinger til Digital Post for samtlige øvrige borgere i Hørsholm er steget støt frem mod 1. november, er de unge kommet lidt bagud i statistikken. Kun 39,1 % af de unge i Hørsholm er tilmeldt. 70% af Hørsholm borgerne har taget stilling til Digital Post, heraf er 62,5 procent tilmeldt Digital Post. De unge ligger altså langt under gennemsnittet. Kigger vi på de ældre i aldersgruppen 65-74 er hele 71,4% tilmeldt. Projektleder for Digital Post i Hørsholm Kommune, Tine Gjelsted, er overbevist om, at de unge nok skal komme i gang: ”De fleste unge finder selv derind, når først posten begynder at komme, men gennem denne kampagne vil vi gerne hjælpe de unge hurtigere i gang og vise, at det er tid til, at de unge kommer tilbage i det digitale førersæde.”

Kampagnen består af 5 flotte billeder under overskriften ”læser din mor også din post”, som distribueres som plakater og af de unge selv via sociale medier. For at sætte ekstra skub i kampagnen konkurrerer de 5 unge digitale kampagneambassadører om at få flest likes på billederne i den første uge.

Har du lyst til at hjælpe de unge med at sprede budskabet, så er du meget velkommen til at like og dele billederne. Søg på ”Ung i Hørsholm” på Facebook for at se billederne.