Du er her

Lettere adgang til digital selvbetjening for små og mellemstore virksomheder

Fremover kan virksomhedsejere nøjes med ét nøglekort, når de bruger NemID. Det vil give lettere adgang til offentlig selvbetjening for over en halv million virksomheder.

Langt størstedelen af disse danske virksomheder kan se frem til at spare tid ved computeren, når de fremover skal indberette til de offentlige myndigheder. Med den nye NemID privat til erhverv-løsning kan virksomhedsejere, der ejer en enkeltmandsvirksomhed, eller alene kan tegne et iværksætterselskab, anpartsselskab, aktieselskab eller anden virksomhedsform fremover bruge deres private NemID til digital selvbetjening på bl.a. Virk og til e-Boks. Det vil sige, at hvis du fx har en enkeltmandsvirksomhed, kan du bruge dit private NemID næste gang, du skal tjekke din digitale virksomhedspost. Tidligere har du skulle benytte den særskilte NemID medarbejdersignatur.

Den nye løsning virker automatisk og er frivillig. Løsningen er henvendt til både nye og eksisterende virksomheder, og kan bruges hvis du har fuld tegningsret i virksomheden. I virksomheder med flere ansatte, der skal agere på vegne af virksomheden, skal ansatte dog fortsat anvende NemID medarbejdersignatur.