Du er her

Ny model for NemID-support til virksomheder

Det bliver fortsat gratis for virksomheder at få hjælp til udvalgte emner i forbindelse med brug af NemID medarbejdersignatur.

NemID-support til virksomheder har fra start været omfattet af en egenbetaling på 250 kr. pr. henvendelse.

I forbindelse med overgangen til Digital Post til virksomheder blev supporten frikøbt, så NemID-supporten har været gratis, hvis virksomheden havde brug for hjælp til NemID medarbejdersignatur i forbindelse med oprettelsen af Digital Post.

Nu er overgangen til Digital Post for virksomheder ved at være afsluttet, og det ekstraordinære behov for support er håndteret. Over 550.000 virksomheder har bestilt NemID medarbejdersignatur og oprettet Digital Post.

Perioden med gratis support afsluttes derfor også, og den fælles Digital Post-hotline er lukket den 1. april. Virksomhederne kan dog stadig få hjælp i de mange vejledninger eller kontakte NemID erhvervssupport på telefon.

Virksomhederne kan i meget stor udstrækning finde hjælp og vejledning til bestilling, installation og brug af NemID medarbejdersignatur på virk.dk og nets-danid.dk.

Nogle problemer kan virksomhederne dog ikke selv klare, og disse emner bliver nu gratis for virksomhederne. Det drejer sig om følgende problemstillinger:

  • Glemt adgangskode til NemID administrators medarbejdersignatur med nøglefil
  • Mistet nøglefil til NemID administrators medarbejdersignatur med nøglefil
  • Manglende fornyelse af NemID administrators medarbejdersignatur med nøglefil eller nøglekort

Øvrige emner er fortsat omfattet af egenbetaling på 250 pr. henvendelse.

NemID administratoren skal selv yde support til øvrige medarbejdere i virksomheden. Har øvrige medarbejdere brug for hjælp, skal de altså kontakte virksomhedens NemID administrator.