Du er her

Ny og slankere rådhusadministration i Stevns Kommune

Stevns Kommune har netop lagt grundstenen til en ændring af kommunens administration. Ændringen indebærer en slankere administration og ikke mindst en ny måde at tænke på til gavn for borgerne. Borgerne får nemlig fremover kun én indgang til Stevns Kommune.

Målene med den nye rådhusadministration er:

  • At skabe en ny og visionær tilgang til administrationens roller og opgaver
  • At udvikle og handle i et tværgående helhedsperspektiv
  • At sikre de rigtige kompetencer og være en attraktiv arbejdsplads

’Vi har haft et stort ønske om at modernisere rådhusadministrationen for bedre at kunne honorere nye måder at arbejde på og de krav vi bliver mødt med fra vores omverden. Samtidig er rådhusadministrationen mødt med et stort sparekrav, og derfor har vi haft alt oppe at vende og set på administrationen med nye øjne. Det fører nu til en slankere og ikke mindst ændret administration til gavn for borgerne’, fortæller kommunaldirektør, Per Røner.

’Den væsentligste ændring bliver, at borgerne fremover kun får ét sted at gå hen, hvis de har behov for at møde op på rådhuset. Vi lukker nemlig dørene på de nuværende to andre rådhuse og skaber i stedet en ny, forbedret Borgerservice, hvor borgerne kan få svar på de fleste spørgsmål. Kan Borgerservice ikke svare umiddelbart sørger de for at skabe den videre kontakt til fagcentrene ’bag’ ved Borgerservice. Samtidig skal vi have flere borgere til at betjene sig selv digitalt og det arbejder vi f.eks. på via vores Internemt-projekt og en ny kanalstrategi’, slutter Per Røner.