Du er her

Region Syddanmark forlænger hotline-aftale

Syddanskere kan også i hele 2015 ringe til en hotline, hvis de får brug for hjælp til digital post. Region Syddanmark har forlænget aftalen med Hotline Syddanmark, som det seneste halve år har hjulpet med svar på borgernes spørgsmål.

Region Syddanmark har fornyet en aftale med Hotline Syddanmark, så patienter, der er i tvivl om, hvordan digital post fungerer, kan få hjælp og vejledning over telefonen. Det er 19 syddanske kommuner, der står bag Hotline Syddanmark.

Hotlinen yder vejledning i forhold til de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og det offentlige stiller til rådighed.

Senest 1. november 2014 skulle alle borgere have tilmeldt sig Digital Post, så de kan modtage post fra det offentlige. Det drejer sig blandt andet om breve fra kommunen, men også indkaldelser til undersøgelser på Region Syddanmarks sygehuse, der gradvist vil overgå til kun at blive sendt til borgernes digitale postkasser.

Borgerne skal med andre ord vænne sig til at breve fra sygehuset med vigtige informationer eller datoer skal hentes på borger.dk eller på e-Boks.

Hotline Syddanmark kan også hjælpe borgerne med vejledning om blandt andet NemId, Oprettelse af Digital Post og e-Boks.

Hvis en borger ringer med personlige spørgsmål om deres konkrete sag, for eksempel ombooking af tider, refusion af kørsel, klager eller frit sygehusvalg, kan Hotlinens medarbejdere ikke rådgive borgeren, men vil i stedet henvise til rette instans, eksempelvis sygehuset eller patientkontoret.

Hotlinen vil være åben fra kl. 9.00 – 21.00 mandag til torsdag og søndag fra kl. 15.00 – 21.00. Aftalen mellem Region Syddanmark og Hotline Syddanmark løber indtil 1. februar 2016.