Du er her

René Munk-Nissen ny centerdirektør i Region Hovedstadens Center for IT, Medico og Telefoni

​René Munk-Nissen kommer fra en stilling som it-direktør i Coop Danmark og har en lang karriere bag sig i en række store virksomheder, såvel nationale og internationale, hvorfor han trækker på tung it-ledelseserfaring fra komplekse kulturelle og politiske organisationer.

Det bliver den 53-årige René Munk-Nissen, der fra den 9. november sætter sig i direktørstolen i Region Hovedstadens CIMT. Dermed bliver han chef i Danmarks største offentlige center for sundhedsteknologi.

- Det er en stor fornøjelse at byde René Munk-Nissen velkommen til Region Hovedstaden. Vi har fået en stærk og erfaren direktør til CIMT, som vi glæder os til at arbejde sammen med. René Munk-Nissen har igennem sin karriere arbejdet bredt med it, ledelse og udvikling, og vi er overbeviste om, at vi med ham har fået den helt rigtige mand. Sammen med de dygtige medarbejdere i CIMT skal han løfte teknologiområdet endnu højere - til glæde for vores patienter og medarbejdere på hospitalerne, siger koncerndirektør i Region Hovedstaden, Jens Gordon Clausen.

Lang karriere indenfor it og ledelse
Udover at René Munk-Nissen kommer med en lang karriere indenfor it-ledelse bag sig, har han blandt andet også været ansvarlig for strategisk ledelse og forandringsledelse, it, leverandør- og kontraktforhold. Nu får han ansvaret for at lede Center for IT, Medico og Telefoni i Region Hovedstaden, som med 900 ansatte er Danmarks største offentlige it-center indenfor sundhed.

- Jeg glæder mig utroligt meget til den udfordring det bliver at stå i spidsen for CIMT. Det er en unik chance for at gøre en forskel for de mange mennesker, som hver dag er afhængige af, at hospitalerne i Region Hovedstaden er der for dem og giver dem en optimal behandling. Det er en stor opgave, men jeg er sikker på, at vi i fællesskab løser opgaven. Nu glæder jeg mig i første omgang til at møde mine mange nye kollegaer og komme i arbejdstøjet, siger René Munk-Nissen.

Fakta om CIMT:

  • Har ca. 900 ansatte.
  • Leverer en lang række tjenester til regionens ni hospitaler, tre tværgående virksomheder og syv centerstabe, i alt ca. 45.000 ansatte (svarende til ca. 39.400 fuldtidsansatte).
  • Opgaverne indeholder mange forskellige typer af projekter; fra it-infrastrukturprojekter til organisatorisk implementering af sundhedsit-løsninger. 
  • Er et ud af syv koncerncentre, som har i alt ca. 1900 medarbejdere, der betjener Region Hovedstaden inden for administration, drift og udvikling.
  • Den vigtigste opgave er at sikre, at Region Hovedstadens ca. 45.000 ansatte (svarende til ca. 39.400 fuldtidsansatte) har effektiv anvendelse af sundhedsteknologi på internationalt topniveau og derved sikre gode forudsætninger for en højere kvalitet og effektivitet i patientbehandlingen.